De jacht op het noorderlicht..............VOLBRACHT!

Aankomst in de Blue Lagoon

Met een onverklaarbare vertraging van ruim 45 minuten vertrokken wij naar IJsland. De vlucht verliep goed tot aan het eind van de landingsbaan. De chauffeur schoot de bocht iets voorbij met licht blokkerende remmen maar zonder verdere gevolgen. Oorzaak was gladheid door de regen.

Op het vliegveld vonden Almar en Sabrina hun koffer redelijk snel. Joop en Anja hadden enige discussie of de licht blauwe koffer met blauwe band (judoka?) echt hun koffer was. Zelfs na het invoeren van hun code van het slotje was de discussie nog niet meteen voorbij.

De autoverhuur meneer stond al op ons te wachten buiten de aankomsthal. Hij bleek onder Foppe de Haan bij SC Heerenveen gespeeld te hebben maar niet echt succesvol te zijn geweest. Toch was hij heel aardig.

In Keflavik stond een Toyota Rav4 klaar. Een keurige auto waarmee de reis dan echt begon, op weg naar de Blue Lagoon.

Vlak voor het hotel hadden we een korte discussie of dit het hotel was. Nette kamers waar we de nacht zouden doorbrengen. De Blue Lagoon zelf is een stomend warm bad van grondwater. Rondom bedekt met zwavelluchten. Heerlijk warm waar we een klein uur in rond dobberden. Meer dan ons hoofd kwam niet boven het water uit met de snijdende wind en een temperatuur van 8 graden en regen. Dit maakte het water alleen maar lekkerder. Vervolgens wat gegeten met uitzicht op de Blue Lagoon en loom naar de kamer gegaan voor een laatste borrel.