De jacht op het noorderlicht..............VOLBRACHT!

De dag na de avond ervoor

Het noorderlicht heeft indruk op ons gemaakt. Na een goede nachtrust zaten we aan het ontbijt er nog steeds over te praten. De foto's werden bekeken en er bleek meer op te staan dan verwacht. Maar wat was het koud vannacht!

Nu gingen we naar Keflavik. Hier hadden we een reservering in Hotel Berg. We draaiden een oprit op wat leek op een woning maar tadaa, toch een hotel. Na inchecken gingen we een rondje schiereiland Reykjanesbær doen.

Met een pittige vaart reden we bijna de brug over de continenten voorbij. De chauffeur kon nog net op tijd op de rem trappen en rustig linksaf slaan. Een brug over een kloofje van 5 meter hoog. Grappig idee maar we waren al over de 2 continenten heen aan komen rijden om weer terug er overheen te lopen. Tja, leuk toeristisch idee.

Het laatste wat we gingen bezichtigen was Reykjanes en dan met name de hete bronnen en uitgewerkte geisers. Hier kwam de zwaveldamp je tegemoet en stond de grond onder je voeten te roken en pruttelen. Een IJslands-waardig einde van onze zoektocht naar het noorderlicht.
Vanavond nog wat eten in 1 van de betere visrestaurants en morgenochtend vroeg op. Om 5.00 uur staat het ontbijt klaar. 6.00 uur auto inleveren en 7.55 uur vliegen.

Totaal hebben we er 2.066 km opzitten.