De jacht op het noorderlicht..............VOLBRACHT!

De Gouden Driehoek

Vandaag op tijd vertrokken. De rit ging over een gravel weg langs de oceaan. Een wijds uitzicht over de vlaktes. Op diverse plekken zagen we mensen de schapen binnenhalen. Midden op de weg stond op een gegeven moment een Quad met 2 schapen er op. De weg werd verder geblokkeerd door een auto. 3 mensen waren rustig bezig de schapen over te laden en hadden geen oog voor ons. Hierdoor hebben wij dit schouwspel 10 minuten moeten aankijken waarna we onze weg vervolgden.

Bij Þorlakshöfn zijn we als een paar berggeiten over de lavablokken naar de oceaan geklauterd. De golven beukten hier op het land terwijl wij in de brandende zon stonden.

De gehele dag was het zonnig met wat bewolking welke aan het eind van de dag dicht trok.

In Þingvellir hebben we de breuk in de aardkorst bezocht. Een grote kloof waar 2 aardschollen van elkaar af drijven. De route erheen ging langs een zeer blauw meer en een geel, groen, rode begroeiing.

Een volgende halte van de Gouden Driehoek was de Strokkur, de opvolger van de Geysir. Om de paar minuten spoot deze geiser het water meer dan 10 meter de lucht in. Een bijkomend probleem hiervan is dat dit water ook weer naar beneden komt. En als de wind goed staat wordt Joop kleddernat. Hier zijn foto's van als bewijs. Sabrina, Anja en Almar hebben dit op afstand rustig staan bekijken en subtiel gelachen. De trui was doorweekt en helaas de fotocamera ook. Deze weigert nu nog even dienst wat minder is.

De laatste halte hierna was de waterval Gullfoss. Een erg grote waterval die in 3 etappes naar beneden stort.

Om 17 uur een hotel gezocht om de nacht door te brengen.

willamme@zonnet.nl

Eerst willen Jan en ik jullie een hele fijne reis toewensen met z,n vieren.
Wat we tot nu toe hebben gelezen, is dat wel weer een ervaring. Ja, dat Joop nou net weer nat moet worden. Eigenlijk verbaast ons dat niet ,hoor. Maar geniet, en wij volgen jullie met de foto,s en verhalen.
Lieve groet, Jan en Wil

Leo en Jannie

Hoi Luitjes,

Dat ziet er goed uit, om jaloers op te worden. Wat een mooie natuur! Wat zullen jullie genieten! En wij genieten natuurlijk mee!
Gr.Leo en Jannie.